Souhrn:
Práce přináší výsledky studie zaměřené na problematiku motivace ve fitnes.centrech. První část je zaměřena na primární, druhá pak
na sekundární motivaci. Sledovaný soubor byl tvořen návštěvníky fitnes center (50 osob u první, 100 osob u druhé části). Byl použit
verbální dotazník vytvořený za účelem této studie.
Primární motivace: dominantním motivem byla redukce váhy u žen, snížení či naopak zvýšení hmotnosti (ve smyslu zvýšení podílu
aktivní svalové hmoty) u mužů. Zdravotní a kondiční motivy jsou pro muže rovněž důležité.
Sekundární motivace: pro většinu respondentů i nadále zůstala dominantním motivem změna vzhledu jejich těla (snížení hmotnosti,
zvýšení hmotnosti, tvarování těla). Pro 20 % z nich se hlavním motivem stala „touha zlepšovat se a pracovat na sobě“. Psychologické
motivy (lepší nálada po cvičení, potřeba pohybu) se pro tuto skupinu staly rovněž s nabytou zkušeností s pohybovou aktivitou
velmi důležité.
Klíčová slova:
fitnes centrum, psychologie fitnes, fitnes motivace
|