Telefonní linky jako součást komplexní nabídky
služeb pro odvykání kouření
Králíková E., 1Baška T., 2Langrová K., 3Vojta M.
Ústav hygieny a epidemiologie 1. LF UK a VFN a Centrum léčby závislosti na tabáku 1. LF UK a VFN, Praha 1Jesseniova lekárska fakulta UK, Martin 2Česká koalice proti tabáku, Praha 33. ročník 3. LF UK, Praha |
|
Souhrn:
Telefonní linky pro odvykání kouření by měly být součástí všem dostupné nabídky služeb k odvykání kouření a zařazené
do příslušných směrnic pro léčbu závislosti na tabáku. Telefonní linka neznamená jen účinnou pomoc pro volajícího,
ale vede ke zvýšení počtu pokusů o zanechání kouření v populaci obecně. Tuto službu využívají zejména populace,
které nejsou tak často účastníky klasických způsobů léčby (např. těhotné ženy). Telefonní linky jsou ekonomicky
výhodným druhem intervence, i když nejdražší – individuální intenzivní poradenství – by mělo být vyhrazeno těm,
kdo skutečně chtějí přestat. Měli by mít státní finanční podporu (ve srovnání s ostatními intervencemi v medicíně je
jakákoli léčba kouření prakticky bezkonkurenčně ekonomicky nejefektivnější).
Klíčová slova:
telefonní linky pro odvykání kouření, účinná pomoc pro zanechání kouření.
|
Objednat toto číslo jako -
FYZICKÁ OSOBA nebo
PODNIKATELSKÝ SUBJEKT
|