Souhrn:
Vzestup kvality v poskytování zdravotnické péče v ordinaci praktického lékaře je závislý na
vlastní akreditaci pracoviště, odborné přípravě zaměstnanců, přístrojovém vybavení, prostorových
možnostech zdravotnického zařízení a kvalitním systému řízení.
Jednou zmožností zlepšení kvality řízení je zavedení systému jakosti podle ISO 9001 a následné
certifikace zdravotnického zařízení. Certifikace zahrnuje fázi přípravy, fázi vlastní certifikace
zakončenou odborným auditem a fázi trvalého udržování stanovených norem a postupů ve
zdravotnickém zařízení k obrazu kvality zdravotnické péče poskytované klientům ordinace.
Hlavním cílem zavedení systému jakosti ISO je stanovení a přezkoumání požadavků pacienta
týkající se produktu, tj. zdravotnické péče.
Klíčová slova:
praktický lékař - ISO 9001 - kvalita - akreditace - certifikace - systém řízení.
|