Souhrn:
Článek popisuje průběh ankety provedené v Boskovicích. S podnětem uskutečnit anketu přišla Rada zdra¬ví města Boskovice. Jejím cílem bylo pomocí anketních odpovědí zjistit, s jakými problémy se občané měs¬ta potýkají při návštěvách lékařů a zdravotnických zařízení, a hledat jejich řešení. Anketní dotazník byl zaměřen na hodnocení zkušeností občanů s responzivností (vstřícností) zdravotnických služeb poskytova¬ných v jejich městě. Anketa, její příprava, realizace, výsledky a jejich projednání i využití je příkladem dob¬ré spolupráce mezi zastupiteli města, zdravotníky, zdravotnickými zařízeními a občany. Slibným východis¬kem práce Rady zdraví v Boskovicích se stala vzájemná komunikace, společná hodnotová orientace na zdraví a aktivitu lidí i na spokojenost občanů se zdravotní péčí.
Klíčová slova:
Responzivnost, hodnocení zdravotnických služeb, program Zdravá města, anketa
|