Je současný způsob postgraduálního
vzdělávání v klinické biochemii ten nejlepší?
Palička V. 1 , Kocna P. 2
1 Ústav klinické biochemie a diagnostiky, Fakultní nemocnice, Hradec Králové |
|
Souhrn:
Dosavadní historie oboru klinické biochemie svědčí o hledání vlastní identity. Nesporné úspěchy oboru a jeho
pracovníků musí nalézt pevnou oporu v zařazení klinické biochemie mezi jasně definované obory medicíny
s vlastním předmětem bádání a výzkumu a jasně definovanou praxí. Pro toto zařazení je nezbytné přehodnotit
systém vzdělávání pracovníků oboru tak, aby poskytl jeho absolventovi nezpochybnitelné znalosti a dovednosti.
U lékařů oboru je prioritní nalézt konsenzus o zaměření do klinické medicíny nebo do laboratorní medicíny
a podle toho koncipovat edukaci. U analytických pracovníků oboru je hlavní problém v přílišné nejednotnosti
pregraduálního vzdělání a malém podílu klinické výchovy. Cílem by mělo být vzdělání všech kategorií oboru
tak, aby plně korespondovalo s požadavky EU a umožnilo zařazení do Evropského registru klinických bioche-
miků.
Klíčová slova:
klinická biochemie, postgraduální vzdělávání.
|
Objednat toto číslo jako -
FYZICKÁ OSOBA nebo
PODNIKATELSKÝ SUBJEKT
|