Na úvodní stránku ČLS JEP ČESKÁ LÉKAŘSKÁ SPOLEČNOST J. Ev. PURKYNĚ
Časopisy - Článek
Na úvodní stránku ČLS JEP Aktuality O Společnosti O nakladatelském středisku Časopisy Vyhledávání Knihy Supplementa Katalog
 
  Anglicky / English version Prakt. Lék., 2005, 85, No. 10, p. 562-568.
 
Dětský autismus z pohledu vývojové psychopatologie Teorie psychologické podstaty autismu  
KREJČÍŘOVÁ D. 

Subkatedra klinické psychologie IPVZ, vedoucí PhDr. J. Ženatý
 


Souhrn:

       V článku je podán přehled hlavních současných teorií psychologické podstaty dětského autismu z pohledu vývojové psychopatologie. Podrobněji jsou popsány teorie kognitivní (koncepce teorie mysli, teorie centrální koherence, teorie poruchy exekutivních funkcí, neverbální porucha učení), dále jsou zmíněny základy teorie emočně / motivační i pokusy o integraci obou směrů. Jako příklad interakčních teorií je představena teorie intersubjektivity jako komplexu emočních, motivačních a kognitivních dispozic nezbytných pro normální sociální vývoj dítěte. Popsány jsou specifické důsledky časné poruchy intersubjektivity, pozorované u malých dětí s autismem, a naznačena vodítka, která tato teorie nabízí pro plánování terapeutických intervencí i výchovných a výukových přístupů.

        Klíčová slova: dětský autismus — vývojová psychopatologie - psychologická podstata autismu- teorie kognitivní - teorie emočně motivační - teorie integrativní - intervence
       

Objednat toto číslo jako - FYZICKÁ OSOBA nebo PODNIKATELSKÝ SUBJEKT

  ZPĚT NA OBSAH  
 
 
| HOME PAGE | KÓDOVÁNÍ ČEŠTINY | ENGLISH VERSION |
©  1998 - 2008 ČESKÁ LÉKAŘSKÁ SPOLEČNOST J. E. PURKYNĚ
Výroba: NT Servis, s.r.o., provozovatel serveru P.E.S. consulting, s.r.o.
WEBMASTER