Anglicky / English version Čes. Gynek. 68, 2003, č. 6 s. 454-457

Úspěšné řešení azoospermie s diagnózou „Sertolli cells only syndrome” (SCO sy.) a Maturation Arrest (MA) – získání kvalitního embrya
Teplá O.1, Pěknicová J.2, Mrázek M.1, Chládek D.2, Fulka J. Jr.1, Kočí K.1, Badalová J.1, Míka J.1

1Iscare IVF a.s., Praha, ředitel M. Kadlec 2Ústav molekulární genetiky AV ČR, Praha, ředitel prof. RNDr. V. Pačes, DrSc.

Cíl studie: Transfer kvalitního embrya v programu asistované reprodukce v případě azoospermie s dg. Sertolli cells only syndrome (SCO sy) + maturation arrest (MA), kde v testes byl zaznamenán výskyt převážně Sertoliho buněk s nepatrným množstvím zárodečných buněk, které prokazovaly zástavu zrání (MA) ve stadiu kulatých spermatid. Histologickým hodnocením byla stanovena hypospermatogeneze gr. 3 (minimum jedna spermatida/vzorek). Typ studie: Kazuistika. Název a sídlo pracoviště: Laboratoř IVF, Iscare IVF, a. s., Oddělení biologie a biochemické fertilizace, Ústav molekulární genetiky AV ČR, Praha. Předmět a metodika studie: K úspěšnému řešení uvedeného typu azoospermie je možné použít imunologické, histologické a kultivační metody. Monoklonální protilátky proti akrosomálním proteinům lidských spermií umožní pomocí immunofl uorescenčního testu zviditelnit prekurzory spermií v ejakulátu a odhad spermatogeneze je upřesněn histologickou metodou. Po stanovení stupně spermatogeneze je použita kultivace buněčné suspenze in vitro, která umožní získat spermie či jejich prekurzory použitelné v metodě ISCI. Závěr: Využití uvedených metod a jejich vhodná kombinace zvýšila pravděpodobnost zisku kvalitního embrya v programu asistované reprodukce.

Klíčová slova: azoospermie, Sertolliho buňky, zrání